Ads by Nuffnang

Monday, April 4, 2011

Betul ke lady drivers ni berbahaya?

Lepas futsal tadi sempatlah minum-minum dengan kawan-kawan sambil catch up on lives masing-masing. Dalam sibuk borak tu, ada sorang kawan aku tadi cerita kereta dia kena langgar oleh pemandu wanita. Dia kata "lady driver" tu tukar lane without signal and tengok kiri kanan masa balik dari kerja guna Federal Highway.

Bila borak pasal lady drivers ni, teringat aku tentang kekecohan MP Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar masa kat Parlimen bulan lepas. Beliau mengatakan punca banyak berlakunya kemalangan di jalan raya sebab pemandu wanita ini bila masuk kereta akan rasa berkuasa dan berada dalam dunia sendiri. Tak pandang kiri kanan. Di sebabkan topik ni, Datuk Bung Mokhtar mencetuskan kontorversi terbaru dalam karier politiknya.

Kenyataan Datuk Bung Mokhtar ni sebenarnya berat sebelah. Memanglah ada yang memandu merbahaya tapi pemandu lelaki pun sama juga. Ibu aku drive kereta steady aje. Mungkin Datuk MP Kinabatangan ni merujuk kepada pemandu yang baru dapat lesen ataupun pemandu wanita yang sedikit berumur.

Apa-apa pun, janganlah menuduh orang sebelum merenung diri sendiri dulu.

No comments:

Post a Comment

Comment here