Ads by Nuffnang

Saturday, July 17, 2010

Steve Jobs mempertahankan kelemahan iPhone 4

 CEO Apple, Steve Jobs menerangkan pada media tentang kelemahan iPhone 4 di ibu pejabat Apple di Cuppertino, California.

CEO Apple, Steve Jobs mempertahankan kelemahan iPhone 4 yang baru di lancarkan beberapa bulan lepas dalam satu sidang media di ibu pejabat Apple di Cuppertino, California. Apple berjaya menjual 3 juta iPhone 4 sejak ia di lancarkan.  Kelemahan edisi terbaru iPhone ini dimana talian akan terputus atau pengguna tidak boleh web surfing apabila iPhone 4 ini di pegang dalam cara tertentu. Pegangan ini kini di panggil "Deathgrip".

Ini kerana antena iPhone 4 ini terletak pada bucu bawah kiri. Design terbaru ini bertujuan untuk mengurangkan kesesakan dalam badan iPhone 4 itu tetapi telah menyebabkan penerimaan signal terganggu. Jobs mengatakan tiada telefon yang sempurna. Blackberry & HTC juga mempunyai kelemahan masing-masing.

iPhone 4

Apple menawarkan casing plastik (bumper casing) yang dapat membantu mengelak reception terputus kepada pengguna yang tidak berpuas hati dan akan memulangkan semula duit kepada pengguna iPhone 4 yang inginkan semula wang kerana tidak berpuas hati dengan iPhone 4 mereka.

4 comments:

  1. bagi le saya sebijik benda alah ni

    ReplyDelete
  2. bro,dia bagi casing mybe leh pertimbangkan kot..kna tunggu dulu 6 bulan tgk org complain ker tak..baru tau iphone ni stabil atau x..

    ReplyDelete
  3. Mel~ Itulah kena tunggu dia settle down dulu. Aku rasa mesti ada lagi bugs dia. Mau angkat satu ke?

    ReplyDelete

Comment here