Pages

Showing posts with label ramadhan 2012. Show all posts
Showing posts with label ramadhan 2012. Show all posts

Saturday, August 4, 2012

Bukan mulut masin....otak yang masin..

Selalunya bila ada benda jadi lepas kita sebut benda tu, orang akan kata "haa...itulah kau. Mulut masin sangat!". Tapi hari ni terjadi pulak benda, tapi aku takde sebut benda tu. Baru terfikir aje pasal benda tu semalam.

Nak tahu benda tu apa? Aku terlepas bangun sahur untuk hari ni. Itu aje. Baru aje semalam terfikir, "mesti ada salah satu hari dalam bulan puasa ni tak bangun sahur". Memang tak bangun pun pagi ni. Ini semua angkara melayan si Kaisan sampai pukul 2 pagi.

Bukan mulut aku aje boleh jadi masin, otak pun boleh masin. Kena hati-hati apa yang aku fikirkan lepas ni.

P/s: Korang dah ada terlepas bangun sahur tak dalam Ramadhan tahun ini?

Monday, July 30, 2012

Mangsa main mercun pertama keluar berita Ramadhan 2012


Hari tu aku ada buat entry "Berapa lama agaknya berita pertama cedera main untuk tahun ini akan keluar?" Semalam sudah terjawab lah persoalan aku.

Dua orang cedera parah selepas satu bungkus berisi 40 biji mercun bola meletup. Mangsa-mangsa yang berasal dari Kampung Kuala Kangkong, Simpat Empat adalah Mohd Sohibullah Saad, 27 tahun dan anak jirannya, Tuah Mohamad Hafiz Mohd Razali, 8 tahun.

Kejadian terjadi apabila Sohibullah yang mula-mula main sendiri di tolong oleh Tuah yang menyalakan sumbu mercun bola. Sumbu yang menyala terjatuh ke dalam bekas yang berisi lebih kurang 40 mercun bola.


Inilah rupanya mercun bola
Letupan menyebabkan Tuah tercampak hampir 2 meter dan pengsan. Sohibullah pulak cedera teruk di muka dan mata kiri. Dia kemungkinan akan buta mata kiri, Tuah pulak di rawat sebagai pesakit luar kerana cedera sedikit di peha dan mata.

Nasihat aku, tak perlulah main mercun atau bunga api. Dari dulu lagi aku anggap bermain mercun dan bunga api macam membakar duit. Imagine kerja susah payah, terbakar macam tu aje. Iyelah...kata lah aku kolot....no fun...bosan...poyo. Tapi cuba fikirkan, worth it ke jadi buta, kudung, melecur semata-mata bunyi "pop" yang sekejap aje.

Berbaloi ke? Cuba jawab, cuba jawab....

Monday, July 23, 2012

Traffic jam hari pertama bekerja di bulan Ramadhan....

View dari jejantas baru Double Tree Hilton

Siapa yang tersangkut dalam rush semua orang nak balik berbuka tadi? 

Cerita sikit apa perasaan masa tengah tersangkut dalam jam tadi....cer cerita..


Ads by Nuffnang