Ads by Nuffnang

Tuesday, August 9, 2011

Tablet PC mana yang patut di beli?

Dah lama survey market tablet PC ni. Yang popular semestinya Apple iPad dan iPad2, diikuti rapat Samsung Galaxy Tab. Ada juga contender lain seperti Blackberry Playbook, HP Touchpad dan Motoral Xoom.


Tapi aku dah shortlist kepada 4 tablets yang aku rasa leading market sekarang ni. Cuma sekarang sebab tak pernah ada personal experience dengan tablet-tablet ni susah sikitlah nak pilih.


Aku nak cari tablet yang sesuai untuk blogging, browsing dan boleh buat kerja sikit-sikit. Plus point dan advantage kalau tablet yang mudah transfer files dan connectivity macam bluetooth.


Apple iPad 2
Samsung Galaxy Tab
Blackberry Playbook

Asus eeepad Transformer TF101
Hmm...so apa pendapat you guys? Nak minta pendapat kawan-kawan tentang tablet PC yang patut aku beli?

2 comments:

  1. Bajet besar punyer ipad2! Mang superb untuk untuk semua keperluan...... Tp average is samsung galaxy.... Others.. Seswai buat main game jerrrrr

    ReplyDelete
  2. tablet utk browsing dan bloging mmg sesuai.. kalau untuk buat kerja agak kureng la sedikit.. boleh guna tp agak susah sbb biasa pakai MS Office. Buka guna soft tablet agak leceh..

    Cam sop guna GT sbb senang angkut untuk sebagai telefon dan juga tablet.. Kalau ipad atau tablet lain, x boleh call.. huhuh

    Apa2 pun, Sop sgt berpuas hati dgn GT :)

    ReplyDelete

Comment here