Pages

Monday, August 15, 2011

Pekerja kerajaan dapat bonus Hari Raya hari ini...kaya! kaya!

Awal bulan ini PM kita ada menyampaikan berita gembira buat penjawat jawatan kerajaan yang mereka akan dapat separuh gaji pokok atau minimum RM 500 sebagai bonus untuk menyambut Syawal pada tahun ini. Pesara-pesara kerajaan juga akan mendapat RM 500 dalam pencen mereka dalam bulan ini.

Hari ini bila bercakap dengan kawan-kawan yang kerja gomen, semuanya senyum lebar. Sakit pipi senyum kata mereka, Tertanya-tanya juga aku kenapa. Rupa-rupanya duit bonus raya yang di janjikan tu dah pun masuk menerjah akaun bank mereka. Tumpang gembiralah untuk mereka sebab itu aje termampu. Kita yang bekerja swasta ni boleh mimpi sajalah untuk mendapat bonus macam tu.

So, kawan-kawan yang bekerja gomen ni, apa perancangan dengan bonus raya korang?

2 comments:

  1. dh dpt bonus nih, hope kije btol2 la ye..hehehhe

    ReplyDelete
  2. Betul tu JMR. Orang kerja swasta macam saya ni hanya boleh tengok dan senyum aje.

    ReplyDelete

Comment here

Ads by Nuffnang