Ads by Nuffnang

Thursday, September 16, 2010

Hot Dog ada, Pari Bakar ada, Ayam BBQ ada...macam-macam ada!

 
Seperti hari raya pada setiap tahun, keluarga besar aku di Taiping akan buat BBQ and pot luck pada malam raya ke-2. Memang seronok bila semua orang berkumpul sebab susah nak dapat kumpul semua orang due to komitment kerja, family, studies dan lain-lain komitment.

Master Chef Pak Teh Amir, Mak Teh & Asst. Chef Kimi

Setiap tahun juga BBQ akan di terajui oleh Master Chef, Pak Teh Amir. Pak Teh memang pakar bab masak. Rugi kalau siapa yang tak join kalau dia yang jadi cook-nya. Tahun ni di sebabkan aku terikat dalam menjaga si Kaisan, adik aku pulak mengambil alih sebagai assistant chef. Gadingan mantap kali ini.

Nur & Faten

Meja-meja & kerusi plastik setting baik punya kat depan rumah tok ni. Bagus juga rumah tok ni corner lot, boleh setting ala-ala kedai mamak. Pujian & penghargaan penyediaan tempat duduk & makan di beri kepada Paksu Zambri.


BBQ!

Berbalik pada aspek utama BBQ......THE FOOD! Ada ikan pari, ikan siakap, ikan kembung, ayam, udang, potato salad, mashed potato (siap dgn gravy lagi) & macam-macam drinks. Makanan dah best, crowd pun best, memanglah seronok raya di Taiping pada tahun ini. Burrpp...alhamdulillah...excuse me =P

Chefs starting the BBQ
ikan ada, ayam ada...
Sha menghiburkan makcik-makcik
Ikan Pari Bakar
BBQ in process
Terbaik!!!
Semua happy....& kenyang..burrrrppp..alhamdulillah.

1 comment:

Comment here