Ads by Nuffnang

Monday, January 11, 2010

Streamyx Buat Pasal Lagi...Ni Yang Rasa Nak Tukar Ke WIMAX



 Stay With TM Streamyx

OR


 Start Relationship Baru Dengan P1 WIMAX

Pertama, aku nak minta maaf pada rakan-rakan bloggers sebab tak dapat melawat kesemua blogs korang. Reason aku tak dapat blogwalking ke blog korang sebab aku baru dapat tahu weekend lepas yang pihak Streamyx dengan bijaknya telah tersilap menamatkan account aku walaupun aku pelanggan tetap mereka sejak tahun 2003.

Aku salah sorang pelanggan yang ambil pakej RM66 sebulan + free modem ZTE (rosak selepas 3 bulan pakai) masa tahun 2003. Sekarang rate aku masih RM 66/sebulan dan speed aku 1MB (itu kata TM,tak tahulah betul ke tak).


Hari Jumaat malam, aku nak blogwalking cam biasa, tengok-tengok tak boleh. Nasib baik aku ada CELCOM Broadband aku. Boleh lah walkabout blog korang sikit-sikit walaupun slow. Sabtu pagi aku call Custome Service TM Streamyx. Selepas checking semua, derang kata account aku di tamatkan atau "churn" (bahasa telcos).

Reason di tamatkan sebab akaun dah lama tak pakai. Aku cakap aku still guna sampai pagi Jumaat tu and last payment aku pada 23 December tahun lepas i.e 2009.  Takkan aku bayar untuk something yang aku tak pakai. Akhirnya, derang janji akan sambung within 2-4 jam pada sabtu.

Sampai sekarang, aku masih lagi tak dapat signal streamyx. So, kejap lagi aku nak gi terjah Streamyx sekali lagi. Kasi dentum satu kali. Bye.


10 comments:

  1. Sepatutnya bila tuan buat report pd Customer Service TM Streamyx minta nom report utk tindakan susulan. Pastu followup guna nombor report. Ini memudahkan semua org. Dan ini yang saya amalkan.

    Jika anda nak tukar kepada operator lain, fikirkan semula. Sbab bg saya yg menggunakannya ni, menyesal tukar. Klau blh nak patah balik ke Streamyx. Klau hujan atau awan tebal, bertambahlah tenatnya.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih annonymous for the comment.
    Bukan sahaja call customer service. Pergi Kedai Telekom lagi utk buat pertanyaan. Jawapan yang saya dapat, kami dah hantar email dan ticket, tapi masih belum dapat jawapan dari technical side.
    Then? Do I need to do the job for you? Itu yang bt rasa nak potong..

    ReplyDelete
  3. jgn tukar r bro..streamyx lg bgs..

    ReplyDelete
  4. Johny Tim~Mmg tak nak tukar. Tapi TM Streamyx dah terminate terus akaun aku. Kata TM, aku yang minta terminate, padahal takde pun. Sesiapa boleh tolong aku tak?

    ReplyDelete
  5. sbb pasal TM ni aku kurang tau me'nau..celcom xpe sbb aku keje celcom..Misal kata bro ade cukup bukti wat jek aduan kt mcmc.

    ReplyDelete
  6. Tim~
    Aku ingat nak tukar Celcom Broadband. Apa pendapat kau?

    ReplyDelete
  7. sy dah try pkai wimax,so bad la..after seminggu pi anta balik,and mmg duit deposit dia bg balik,tp untill now still tak dpt.guna wimax coz streamix tak psg lg kat umah baru..so skrg pkai broadband celcom.jd nasihat sy,pikir btul2 nk pkai wimax,,hehe!tkt nyesal and patah balik ngan streamix..

    ReplyDelete
  8. Click This Link Ysl replica navigate to this web-site best replica designer bags Click This Link Ysl replica

    ReplyDelete

Comment here