Ads by Nuffnang

Wednesday, January 20, 2010

Wahai Lady Drivers.......


Bang, saya parking kat sini boleh?

Sebelum aku terus menulis entri nih, aku nak minta maaf pada para pembaca wanita terutama sekali pada ahli2 keluarga ku yang datang dari kaum berjiwa lembut ini. Entri kali ini hanyalah satu pandangan ikhlas dalam tinjauan sehari-harian...Ishhh...terlampau baku plak ayat mukadimah aku, takpe..kita teruskan.


Korang pernah tak masa tengah memandu tetiba tersangkut belakang satu kereta yang kita tak nampak kepala driver dia dari belakang (sebab rendah) atau kereta tu pulak cam kejap kiri kejap kanan ataupun driver dia pegang steering cam bantal peluk busuk dia? Mesti ada yang tahu dan pernah terkena kan? Aku selalu jugak terkena. Benda-benda ini boleh buat aku sampai buat rasa nak cabut aje rambut yang ada kat kepala aje. Kesimpulan pertama aku buat mestilah......"mesti lady driver nih". Sampaikan isteri aku pun cakap benda yang sama.


Tak baiklah camtu makcik...cucu tengah tengok tuhh

Aku tahu mesti ada pembaca wanita tengah geleng kepala. Tahap bengang pun sedang slowly meningkat. Rasa nak reply panas aje kan. Baguslah. Aku pun nak juga tahu respon korang. Tapi itulah hakikatnya. Memang pemandu lelaki kekadang drive dangerous & laju. Tapi selalunya yang drive camtu samada memang betul- betul skillful ataupun memang betul-betul takde otak. Species kedua tu boleh diabaikan aje. Memang takdak akal punya orang.

Yang selalu aku pernah tengok ada lady drivers yang pakai make-up sambil driving. Ada yang ber-sms dan yang paling best berborak sampai lupa tengah driving dan ada yang sesat. Ini memang aku pernah terkena. Borak punya borak sampai terlajak pergi ke Seremban. Padahal nak pergi Putrajaya aje. Apalagi, kenalah buat U-turn besar. Aku masa tu tengah membuta kat backseat. Aku dah offer nak drive tapi diorang berdua yang nak juga drive.

So, itulah pandangan aku tentang lady drivers. Bila aku nampak aje tanda-tanda lady driver, pasti aku berhati-hati.


Kalau Lady Drivers buat annual meeting, mungkin macam inilah rupanya...hmm




9 comments:

  1. LOL. The first picture is crazy. Hhaha I wonder how she did that?

    ReplyDelete
  2. hehhehe... saya setuju, cheh kutuk kaum sendiri.. saya pun belajar dari hubby, abah dan kawan2 lelaki yang lain cara nak drive yg betul dan tak lembab, dan tak nyusahkan orang lain.. misalnya kalau kat bulatan, jgn sesuka hati makan jalan orang lain, kalau nak bawak laju biar jgn sampai orng lain terpaksa brek(means kalau nak cilok2).. apa lagi ye, side parking yang cepat dan efisien ewaahhh..yang takyah buat org lain tertunggu sambil marah2..


    p/s..pompuan memang tak seswai bawak satria...nampak kepala je dari tepi..


    huhuhuh

    ReplyDelete
  3. Hi Jas. I got a lot more pictures like that. I think only lady drivers can park that way.LOL. :)

    ReplyDelete
  4. Farenova} Yeah! Contoh driving kat roundabout tu contoh terbaik memandangkan saya ni pun duduk kat Shah Alam. Selalu juga terkena. Baguslah belajar driving dgn ahli keluarga lelaku tu. Derang mmg contoh terbaik.

    ReplyDelete
  5. urm...kalo bawak kete skali skala, mmg la kurang skill. Mmg tipikal lady driver gitu. Ana penah bengang kat sorang pemandu, ingat2 pompuan, rupenye lelaki, lagik naik bengang.

    Praktices make perfect...
    dak gitu ;))

    ReplyDelete
  6. yep. typical lady driver memang camtu. but ada juga lady-driver yang skillful sebab hari2 bawak kete gi kerja.

    and another but, ada juga lelaki yang bawak ikut suka hati dia macam dia sorang je bayar road tax.

    ReplyDelete
  7. LOL.. pretty agree,, tp sy asek dpt speedtrap je.. apehal? ayyak ! so, speedtrap or makian?? i mean, lembap or speed? tepuk dada, tnya iman.. =)

    ReplyDelete

Comment here