Pages

Sunday, August 4, 2013

Tak sempat nak jumpa Hari Raya ni

Kuih Kaca @ Kuih Mazola
Nampak gaya macam tak sempat aje kuih kacang ni sampai Hari Raya nanti. Dah setengah balang dah ni.

Kalau korang nak tahu, kuih raya favourite saya, Kuih Kacang. Nama lain Kuih Mazola. 

Dulu masa kecik-kecik (sekarang usia remaja..hik hik..please!) Mak Lang saya pakar buat kuih ni and selalunya dia akan reserve satu tin besar susu Dutch Lady untuk saya. Punya kedekut tak nak bagi orang lain, siap simpan dalam almari baju lagi. Tahanlah 2-3 bulan kuih tu.

Kuih favourite lain pulak Kuih Batang Buruk dengan Kuih Tart Nenas. Layan dengan teh O atau kopi O memang terbaik.

Apa pulak kuih raya favourite korang?


16 comments:

  1. mak sop tiap2 tahun buat kuih ni :)

    ReplyDelete
  2. Kalau mak buat lagi sedap tu SOP.

    selamat hari raya!

    ReplyDelete
  3. x gemo sgt kuih2 ni
    el suka kerepek
    hg mmg layan lah lau mkn kerepek smbil tgk tv
    smpai satu balang besar pun xsedar dah abis
    tp bila dah abis raya..kuih2 ni lah yg kita cari
    ngidam katanya haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerepek sedap jugak nih. Kerepek pisang pun layan.

      Selamat hari raya El!

      Delete
  4. Baru jer buat kuih ni, sy pun suka juga makan kuih mazola ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye ke? Boleh gang lah kita.. :)

      Selamat Hari Raya Teena!

      Delete
  5. favorit seri dodol ngan putu kacang hijau...tp yang asli putu kacang ijau tu skrng tak ramai yang pandai buat...kalau ada pon main bakar keras kalau dimakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dodol suka juga tapi tak suka sebab sekarang orang suka buat terlebih minyak. Bila makan, jari berminyak aje.

      Selamat Hari Raya Seri!

      Delete

Comment here

Ads by Nuffnang