Ads by Nuffnang

Saturday, December 5, 2009

Spesis bodoh dan pendek akal yang merosakkan pemikiran wanita muda



Terdapat satu spesis manusia yang selalunya terdiri di kalangan kaum Hawa (selalunya kakak-kakak atau makcik-makcik yang dah berumahtangga) yang suka menyebarkan cerita-cerita atau mitos-mitos tentang alam perkahwinan yang tidak benar kepada perempuan yang nak jejak alam perkahwinan.

Di antara mitos-mitos ini ialah:
  • "malam pertama" @ (first night) alam perkahwinan adalah menyakitkan dan berdarah teruk bagi perempuan dan selalunya akan lebih sakit selepas itu.
  • kalau nak beranak biarlah hospital swasta sebab layanan hospital kerajaan (atau government) tidak lah bagus.
  • kalau nak anak berkulit cerah & gebu, minumlah soya banyak-banyak semasa mengandung,
  • pilihlah lelaki yang kaya raya & berpangkat tinggi, hidup pasti senang-lenang.
  • jangan biar suami atau bakal lelaki kelihatan menarik, biarlah gemuk dan hodoh sebab nanti perempuan lain terpikat. Tak nak bermadu atau di tinggalkan untuk perempuan lain.

Terdapat berberapa lagi mitos atau pemikiran fantasi golongan ini yang tak sempat saya letakkan di sini sebab saya kekadang rasa golongan ini patut di maki hamun sahaja di hadapan khalayak ramai. Mereka ini hanya ingin menjadikan perkara-perkara di atas sensasi & ingin menunjukkan mereka lebih berpengalaman tetapi yang ternyatanya mereka hanya menyukarkan permulaan hidup berumahtangga bagi wanita-wanita muda & indirectly pada suami-suami muda juga.

Di sini saya ingin memberi beberapa pernyataan balas atau counter remarks pada mitos sebaran kaum pendek akal yang saya letak di atas:
  • "malam pertama" atau "first night" pada awalnya sedikit pedih tetapi bukan utk selama2nya. selepas si suami dapat "masuk" dan dapat "rentak", ia satu perkara yang indah dan nikmat utk pasangan pengantin baru. Tak percaya? Tanya lah isteri saya.

senyuman menceritakan segalanya..kepuasan

  • hospital swasta & hospital kerajaan sama sahaja layanannya. Bezanya hospital swasta lebih mahal dan cekik darah. Saya berpengalaman di mana saya dan isteri terpaksa menunggu selama 4 jam (9.30 pagi hingga 1.30 petang) utk check up monthly kehamilan isteri saya. Lepas tu kena charge ratusan ringgit. What the fu*k??!! Hospital kerajaan mungkin lebih cepat & charge medical bill hanya separuh, maybe sesuku dari hospital swasta.

Hospital kerajaan pun bagus ..kebanyakkannya lebih bagus dari swasta
  • no offense to my dark skin readers, minumlah bertong-tong susu soya pun, kalau Tuhan nak bagi anak berkulit gelap, berkulit gelaplah dia.
 
Minum soya boleh jadikan anak berkulit cerah?? Nonesense!!!
  • lelaki kaya & berpangkat tinggi tak semestinya menjanjikan kebahagiaan. Di sini, yang penting ialah pegangan agama dan budi bahasa si lelaki. Status kewangan juga memang penting. Biarlah ada kerja tetap dan stabil serta berkemampuan. Itu sudah cukup.
  • kalau biar lelaki gemuk dan hodoh, nanti mugnkin cepat mati atau nanti si isteri sendiri tak selera utk sex. Kalau si suami berstamina dan handsome (kemas & segak), hubungan suami isteri mesti lagi best.
Itu adalah counter remarks saya pada mitos-mitos sebaran si kaum kakak-kakak dan makcik-makcik yang takde kerja lain selain dari mejadikan perkara-perkara kecil ini sensasi dan hanya ingin menjadikan hidup mereka lebih interesting padahal poyo dan hampeh.

Insaflah wahai kakak2 & makcik2. Carilah kerja lain selain dari memenuhkan kepala bakal si isteri dgn perkara2 yang tak berguna. Cuba bantu dan beri nasihat seperi hormatilah, taat & patuh pada suami yang bertanggungjawab & baik . Layanilah suami dengan baik kerana insya'Allah layanan yang sama akan di terima semula oleh si isteri.

P/S: Posting entry ini di letakkan selepas terpaksa menunggu selama 4 jam di hospital swasta dan di kenakan bill pregnancy check yang beratusan ringgit.





3 comments:

  1. ive met same species but doing extra stupid & unbelievably, beyond doubts an ignorance asshole(s). All they wanna do is wrecking ppls marriage with their so called opinions, perceptions, judgment. Guess what, life lessons will come after you no matter what.Enjoy it every second, suckers!!

    Bo, many more to come after this. Stay strong.Love your partner even more..

    Peace!

    ReplyDelete
  2. Thanks Tiq.

    I have told her dont listen too much to what these people say. Listen can but dont go and follow. Think first whether there is basis to their advice.

    Hows Rania doing?

    ReplyDelete
  3. Sebenarnye hidup berdua kena berkomunikasi (bukan bertekak), bertoleransi, cemburu boleh tapi jgn over sebab cemburu tu tande sayang dan juga always compliment each other sebab lil' thing means a lot. This year anniversary aunt t yang ke 26 and still counting, insyaallah. Each day is a lesson and in marriage there's no end to learning.

    ReplyDelete

Comment here